مونتاژو دمونتاژ تاورکرین

مونتاژ و دمونتاژ ( نصب و باز کردن ) تاور کرین کاری بسیار تخصصی بوده و می بایست حتماً از تیم فنی کار آزموده استفاده گردد . قابل ذکر است اکثر حوادث منجر به فوت یا نقص عضو در زمان مونتاژ و دمونتاژ صورت می گیرد . درصورتیکه کلیه میکروسوئیچ ها و سنسور های یک تاورکرین نصب شود ، تاور دچار حادثه نمی شود.
لذا شرکت اسد ماشین با استفاده از اکیپ های مجرب و با سابقه جهت مونتاژ و دمونتاژ انواع تاورکرین آرامش خریداران و صاحبان پروژه ها را تضمین می نماید.
شرکت اسد ماشین تنها شرکتی در ایران است که گواهی و اجازه نصب تاورکرین های نسل جدید را از شرکت POTAIN دارد.

مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین

مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین در اسد ماشین

بعداز خرید تاور کرین و یا اجاره تاورکرین مناسب زمان نصب و راه اندازی آن میرسد. شما با انتخاب یک شرکت و تیم معتبر جهت مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین خیالتان در مورد امنیت و کیفیت راحت میشود. بی شک برای انجام یک پروژه موفق در مورد مونتاژ و دمونتاژ کردن تاورکرین نیاز به یک برنامه ریزی درست و دقیق و یک تیم باتجربه نیاز است. هنگامی که عملیات مونتاژ و دمونتاژ تاور کرین انجام می شود، اگر تمام مراحل با دقت و محافظت و ایمنی انجام نشود، ممکن است باعث بروز حوادثی شود و این یکی از دلایل عمده تلفات تاور کرین ها است.

 

مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین

 

انتخاب محل قرارگری تاورکرین

همانطور که می دانید تاورکرین ها برای جابجایی نیاز دارند تا در محل اولیه دمونتاژ شده، سپس در محل جدید پروژه مجددا مونتاژ شوند. بنا بر این جابجایی این جرثقیل های برجی، پروسه ایست هزینه بر، در نتیجه باید در هنگام اجرای این تاورکرین ها نهایت دقت را در انتخاب محل قرارگیری به خرج داد. محل قرارگیری تاورکرین باید به گونه ای انتخاب شود که تداخلی بین بازوی تاورکرین و ساختمان های مجاور محتمل نباشد، علاوه بر ساختمان های مجاور، عدم تداخل با سیم های برق نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر سیستم برق و وسایل مورد نیاز برای روشن کردن تاور کرین نیاز دارید میتوانید مقاله برق تاور کرین چیست؟ را مطالعه کنید.

مونتاژ یا بستن تاور کرین

افزایش ارتفاع و بالا بردن تاورکرین طبقه طبقه و لایه لایه انجام می‌شود. ابتدا داربست و بدنه توسط خود تاور ساخته و سپس از تلمبه‌های قدرتمند هیدرولیک برای هل دادن تاورکرین به طبقه‌ی بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس جرثقیل تا زمانی که دوباره نیاز به افزایش ارتفاع داشته باشد در مکان مناسب قفل می‌شود. به مرور و باتوجه به وزن و ارتفاع تاور، اپراتورها جهت حمایت و ایمنی، با افزودن ثبات دهنده‌ها، داربست‌های تاورکرین را به آسمان خراش وصل می‌کنند. به این صورت ارتفاع تاورکرین همانند سازه افزایش پیدا می‌کند.

چند روش برای مونتاژ تاور کرین وجود دارد. یکی از روشها این است که ابتدا در ارتفاع کم تاورکرین را مونتاژ کرده و سپس به مرور بوسیله افزودن سکشن به افزایش ارتفاع آن می‌پردازند. به این ترتیب با رشد ساختمان، جرثقیل نیز در جای خود افزایش ارتفاع می‌یابد.

 

مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین

دمونتاژ یا باز کردن تاور کرین

پس از تکمیل ساخت آسمان خراش، زمان جداکردن تاورکرین است. این اتفاق بسته به نوع جرثقیل به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. معمولا تاورکرین بزرگتر به بالا کشیدن تاورکرین کوچکتری که به بالای آسمان خراش متصل است کمک کرده تا کارگرها بتوانند قطعات اولیه تاور کرین را جدا و به آرامی به سمت زمین پایین بیاورند. دیرک و پایه تاور نیز بوسیله همان تلمبه‌های هیدرولیکی که آنها را بالا برده‌اند پایین آورده می‌شوند. البته بایستی هر لایه از دیرک، قبل از اینکه پایه پایین آورده شود، جدا شده باشد. اسد ماشین پیش رو در فروش تاورکرین در خدمت شماست .