برق تاورکرین چیست؟

برق تاورکرین چیست؟

کنتاکتور تاور کرین

برق تاور کرین چیست؟ در ادامه به طور خلاصه قطعات تاور کرین شرح داده شده است. سیستم اینورتر(درایو) یا مبدل برق دستگاهی است که جریان مستقیم AC دریافتی را به جریان متناوب DC برای تغدیه الکتروموتور تبدیل می کند. جریان AC می تواند بر حسب نیاز درهر ولتاژ و فرکانسی باشد.

به این صورت می توان سرعت موتورهای سه فاز را تغییر داد. اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور تاور کرین را تشخیص داده و متناسب با همان بار به موتور جریان می دهد و این جریان معمولا از جریان نامی موتور کمتر است.

.

اینورتر تاور کرین چیست ؟

اینورتر برای بسیاری از ابزارآلات سنگین از قبیل تاور کرین نامی آشنا است.اینورتر فرکانس برق به موتور را برای کنترل سرعت تاور کرین فراهم می کند.بدون اینورتر ، موتور تاور به محض روشن شدن با سرعت کامل کار می کند. در نتیجه با افزایش سرعت و شتاب موتور، هزینه های برق افزایش می یابد و کارایی موتر نیز کمتر می شود.

اینورترها ویژگی های خاصی را به طور همزمان ایجاد می کنند. اینورترهای عمومی برای ماشین آلات ویژه ای برای توسعه میادین نفتی، کمپرسورهای هوا، تاور کرین ، معادن و غیره است که کاربردهای متفاوتی دارد.اینورترها محصولی ابتکاری در صنعت جرثقیل ها به ویژه تاورکرین ها برای الزامات سیستم کنترل الکترونیکی طراحی شده است و با ادغام منبع تغذیه و نحوه کار ترمز ،ایمنی، پایداری، راحتی و کارایی تاور کرین را افزایش می دهد.

سیستم های اینورتر تاور کرین به اتلاف انرژی، فشار زیاد بر منبع انرژی، استهلاک منبع انرژی و کاهش هزینه های بالای نگهداری و تعمیر می شود. اینورترها برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از لوازم خانگی، تجاری و حتی صنعت موبایل طراحی شده اند. سازمان‌های تجاری از اینورترها برای پشتیبان‌گیری از سیستم‌های خود که نیاز به تامین برق مداوم دارند استفاده می کنند. اینورترها قادرند در صورت خاموشی منبع تغذیه اضطراری فراهم کنند.

یکی دیگر از کاربردهای موثر اینورتر ،تامین برق برای روستاهای دور افتاده در بخش های توسعه نیافته جهان است. درواقع اینورترها ستون فقرات تامین برق هستند که از آنها برای تامین انرژی و تولید برق همزمان طیف وسیعی از وسایل برقی مانند دریل برقی، لوازم خانگی و حتی تاور کرین ها استفاده می شود.

یکی از اصلی ترین خدمات اسد ماشین مونتاژ و دمونتاژ تاور کرین می باشد. اسد ماشین تنها نماینده پتن در ایران میتواند شما رو در امر یاری کند مشاوره و اجرا .

نقشه تابلو برق تاور کرین

۳ تابلو برق موتور سه فاز : درایور الکتروموتور یا تابلو برق راه انداز دو ضرب, دومین عضو خانواده ۳ تابلو برق موتور سه فاز ، تابلو برق دو ضرب میباشد. این راه انداز به این گونه عمل میکند که ابتدا موتورها را بصورت ستاره که جریان راه اندازی اولیه کمتری دارد استارت کرده و سپس در حالی که دیگر موتور فعال شده است، آن را به آرایش مثلث میبرد که راندمان بالاتری دارد.

همانطور که میدانید این روش، برای کم کردن جریان راه انداز موتورهای با قدرت بالا استفاده میشود. که ابتدا موتور به حالت ستاره شروع بکار میکند و پس از رسیدن به دور نامی خود ، به حالت مثلث در می آید. در این مقاله میتوانید مدار برق تاور کرین رو هم مشاهده کنید.

 

مزایای استفاده از تابلو اینورتر در تاور کرین :

صرفه جویی  در مصرف انرژی بالای ۵۰ درصد

کاهش فشار به منبع انرژی و موتورحذف ذغال ها و سیستم سلیپ رینگ موتور

جریان برق مصرفی هر چقدر بار سنگین تر، مصرف برق بیشتر می شود که یک مزایا به حساب میاد

کاهش استهلاک و افزایش طول عمر موتورها

امکان استفاده از دیزل ژنراتور با توان کمتر

تنش های احتمالی و کاهش خطرات جانی با استفاده از سیستم PLC کنترل هوشمند جلوگیری از اشتباهات اپراتور تاور

سیستم عیب یاب و مانیتور کردن فرایند کار دستگاه

حذف کامل تابلوهای قدیمی، کنتاکتورها و مقاومت ها (رزیستانس باکس)

درگیر نبودن همزمان موتورهای دستگاه های صنعتی که در نتیجه آن همیشه یک موتور به عنوان ذخیره آماده به کار خواهد بود.

رعایت کلی سیستم های ایمنی برای موتورها و حفاظ در برابر دو فاز شدن، اتصال بدنه و فشارهای ناگهانی

این تابلوها به طور هوشمند نسبت فشار دستگاه و زیر بار رفتن آن را با انرژی مصرفی تنظیم نموده و به طور اتوماتیک انرژی مورد نیاز از منبع درخواست می نماید.
ثبت لحظه به لحظه عملکرد دستگاه

 

مدار برق تاور کرین نقشه تابلو
مدار برق تاور کرین نقشه تابلو

 

برای مشخص شدن این نوع اتصال باید به پلاک موتور توجه کرد.

~۲۲۰/۳۸۰ بصورت ستاره – مثلث
~۳۸۰/۶۶۰ بصورت ستاره – مثلث
~۳۸۰ بصورت ستاره – مثلث
~۶۶۰ بصورت ستاره – مثلث

المان های مصرفی برای موتورهای ستاره – مثلث (کنتاکتوری)

۱- فیوز محافظ (میتواند فیوز کاردی، مینیاتوری، کلید حرارتی و … باشد)
۲- کنتاکتور ۳ عدد
۳- بی متال
۴- کنترل فاز
۵- تایمر

نکات مورد توجه در ستاره – مثلث:

بهتر است برای محافظت، از کلید حرارتی (برای حفاظت کل مدار)، و هم بیمتال، (برای حفاظت خط اصلی) استفاده شود.

در مدارات ستاره – مثلث، جریان کل موتور، روی دو خط : “اصلی و مثلث”، تقسیم میشود یعنی هر خط ۰.۵۸ آمپر کل جریان موتور را تحمل میکند.

کلید محافظ (فیوز) حدودا ، ۲.۲ برابر توان (kw) موتور باشد.

رنج بی متال را از طریق فرمول زیر محاسبه میکنیم: رنج بیمتال (ستاره – مثلث) = Inm * 0.58 جریان نامی موتور Inm

 

کنتاکتور تاور کرین  چیست؟

کنتاکتور تاورکرین سیستم هوشمند برای راه اندازی برق تاور کرین می باشد . که در زیر تصویری نمونه از یک کنتاکتور رو میتونید مشاهده کنید . مصرف بالای برق از دیگر مشکلات تابلو برق های کنتاکتور است که جریان های بالای ناشی از راه اندازی های مکرر و همچنین جریان در حال کار بالای ناشی از روش کنترل میباشد.  لازم به ذکر است که وجود موتور برای قلاب از موارد کاهش بازدهی سیستم میباشد.

 

کنتاکتور تاور کرین
کنتاکتور تاور کرین

برق تاور کرین و کابین اپراتور:

این قسمت معمولا کنار گردان نصب می شود و برای تسلط اپراتور همراه گردش دستگاه می چرخد. در این بخش اجزای کنترلی ماننده دستگیره های کار و تابلو برق کنترل قرار داده میشود.

سیستم های کنترل تاورکرین، بچینگ پلانت و آسانسور کارگاهی مبتنی بر سیستم های مقاومتی و کنتاکتوری می باشد که با افزایش دور موتور مخالفت می کند که این امر باعث افزایش مصرف برق، اتلاف انرژی، استهلاک شدید موتورها و در نهایت منجر به از کار افتادن موتورها می گردد.

 

میزان مصرف برق تاور کرین

اینورتر یا سیستم مبدل برق در تاور کرین به دلیل ویژگی های خاصی که دارد می تواند در موارد بسیاری کارایی داشته و مزایای زیادی را برای تاور کرین ها به ارمغان آورد. استفاده از تابلو برق تاور کرین می تواند سبب کاهش 50 درصدی مصرف انرژی گردد، موجب کاهش فشار به موتور و منبع انرژی شده، حذف سیستم سلیپ رینگ موتور و ذغال ها، افزایش طول عمر موتورها و کاهش استهلاک از دیگر موارد کاربردی در این تابلو برق ها است. همچنین تابلو برق تاور کرین دارای سیستم ایمنی برای موتورها در برابر اتصال بدنه و دو فاز شدن است. می توان به صورت لحظه ای عملکرد دستگاه را ثبت کرد.

امکان استفاده از دیزل ژنراتور با توان کمتر، حذف و کاهش تنش های احتمالی و خطرات جانی و جلوگیری از اشتباهات اپراتور تاور با استفاده از سیستم PLC کنترل هوشمند از ویژگی های تابلو برق تاور کرین است. این تابلو برق جایگزین خوبی برای تابلوهای برق قدیمی، مقاومت ها و کنتاکنتورها هستند. تابلو برق تاور کرین این قابلیت را دارد که انرژی مصرفی را به طور هوشمند نسبت به فشار دستگاه تنظیم نماید و بتواند به صورت خودکار از منبع انرژی مورد نیاز را در خواست کند.

 

ترولی یا کالسکه حرکت :

این قسمت شامل استراکچر فلزی به همراه چند رولیک می باشد که جهت حرکت ریلی قلاب روی جیب استفاده می شود.این مجموع توسط یک الکتروگیربکس به همراه سیم بکسل و درام بر روی جیب حرکت افقی دارد.این قسمت دارای چند پولی جهت نصب سیم بکسل قلاب نیز می باشد.

.

سیستم حرکت ترولی :

این قسمت جهت حرکت ترولی روی جیب استفاده می شود. این سیستم معمولا شامل یک الکتروگیربکس ، درام سیم بکسل ، سیم بکسل ، سنسور ترولی می باشد.

سنسور ترولی مقدار حرکت ترولی را اندازه گرفته و در نمایشگر جلوی کاربر نمایش می دهد.

.

سیستم قلاب یا هوک :

این قسمت از تاور دارای چند پولی و یک قلاب می باشد که جهت بلند کردن بار از آن استفاده می شود.

بسته به نوع استفاده مکانیزیم این سیستم ممکن است به صورت دو وایر یا چهار وایر باشد.

.

سیستم هویست یا الکترو موتور قلاب:

این قسمت شامل یک الکتروگیربکس می باشد که به درام سیم بکسل قلاب وصل شده است و معمولای یک تابلوی برق نیز بالای آن قرار دارد.از این سیستم جهت بالا و پایین بردن قلاب استفاده می شود و محل نصب آن روی کانتر جیب می باشد. بسته به نوع سیستم این بخش جهت کنترل حرکت رو به پایین قلاب یا از ترمز مکانیکی استفاده می شود.

یا از تبدیل الکتروموترو به ژنراتور استفاده می شود که در این حالت معمولا قسمتی به نام ریزستور نیز نصب می شود که جهت مستهلک کردن انرژی تولید شده توسط این سیستم استفاده می شود .

.

تابلوی کنترل :

این قسمت معمولا در کابین اپراتور قرار دارد و کلیه اجزای برق تاور کرین در آن قرار دارد.

.

برق تاور کرین چیست؟ سنسورها :

معمولا جهت بالا بردن امنیت کار با تاور ها سنسورهای متعددی استفاده می شود که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • سنسور ترولی : حرکت افقی ترولی را کنترل و اندازه میگرد.
  • سنسور گردان: میزان گردش تاور را اندازه گیری می کند.
  • سنسور قلاب: جهت اندازه گیری ارتفاع قلاب استفاده می شود.
  • سنسور گشتاور : محل نصب این سنسور معمولا بر روی تاج تاور می باشد و میزان خمش تاج را اندازه گیری میکند.
  • سنسور تناژ : جهت اندازه گیری وزن بار به کار می ورد.
  • سنسور باد سنج : سرعت وزش باد را اندازه میگیرد.
  • کل سنسور های بالا اطلاعات خود را به پی ال سی تابلو برق اصلی میفرستند
  • و پی ال سی بعد از پردازش آنها اگر وضعیت هر یک از پارمترها خارج از حد مجاز باشد
  • به اپراتور اطلاع می دهد و یا سیستم را قطع می کند.

 

اینورتر تاور کرین قیمت

یکی از قسمت های مهم در تاور کرین ها، اینورتر تاور کرین است که امروزه در اکثر تاور کرین ها قرار دارد و از آن ها استفاده می شود. اینورتر را می توان گفت که مبدل جریان مستقیم به متناوب است. اینورتر دستگاهی است، که جربان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند و در آن فرکانس، ولتاژ و توان تولیدی می توان به صورت دلخواه و در مقادیر مختلف تنظیم شود. این قسمت یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های تاور کرین است. قیمت اینورتر تاور کرین نسبت به نوع تاور و اندازه آن متفاوت است. برای اطلاع دقیق قیمتها میتوانید با شماره های درج شده در انتهای مطلب تماس بگیرید.

 

اجاره تاور کرین

تمامی دستگاه‌هایی که برای فروش قرار داده‌ایم، آماده اجاره ماهانه هستند. بطور معمول هزینه اجاره دستگاه ماهانه 3 تا 7 درصد از قیمت کل دستگاه است. اگر در تصمیم خود برای اجاره یا خرید تاور بر سر دو راهی مانده‌اید، میتوانید با ما تماس بگیرد تا راهنمایی و مشاوره‌ی صادقانه و فنی خدمتتون ارائه دهیم. انتهای همین متن شماره تماس 24 ساعته ما هست.

 

مختصری در باره ما شرکت اسد ماشین

شرکت اسد ماشین وارد کننده و بزرگ ترین عرضه کننده انواع تاور کرین در ایران و همچنان عرضه کننده انواع برند های تاور کرین یا جرثقیل برجی و پایه تثبیت و موتور تاور کرین با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما ایستاده ایم . برخی از همکاران ما با عرضه غیر مستقیم تاور کرین جرثقیل برجی فعالیت دارند ولی اسد ماشین انحصاری و دسته اول می باشد. در همین بخش شما رو با چند نوع از خدمات  شرکت فروش تاور کرین و اجاره تاور کرین و خرید تاور کرین حوادث سقوط تاور کرین و علت آن آشنا می کنیم شرکت هایی زیادی این خدمات را ارائه میدهند  شرکت اسد ماشی این خدمات رو به صورت تضمینی از صفر تا صد  کنار شما خواهد بود

 

آدرس تماس با ما :

تهران ، پاسداران ، کوهستان ۱ ، پلاک ۷

۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۱۰    ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۲۰     ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۳۰

آدرس انبار:

رباط کریم،میدان امام خمینی،به سمت حسن آباد،نوده دوم،انبار اسد ماشین

 

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *